onsdag 11 april 2018

Bloggrelfektion [04/11-18] - Konstruktiv feedback och bildberättandets möjligheter.


Hejsan! 
Jag har lagt upp spelet och har än så länge fått lite konkret feedback från några och väntar även på mer feedback från flera personer. Här kommer länken till spelet:
http://owleyzz.blogspot.se/2018/04/test-my-demo-and-give-me-constrictive.html

Jag vill berätta att jag vill byta frågeställning och syfte som passar bättre till det jag håller på med. Det jag undersöker mest är bildberättande och i skolans kunskapskrav finns bland annat målet att eleven skall ha kunskaper om hur bilder och visuella framställningar utrycker stämningar, betydelser och berättelser i olika genrer. Detta leder till mig flera frågeställningar. Innan jag tar upp dessa frågeställningar vill jag ta upp några nyckel ord som ringar in det jag undersöker: bildberättande, estetiska lärprocesser, identitet, digitala tekniker, multimodalitet, gestaltade, fantasi, konstruktiv feedback. 


Frågeställningar:
- Hur kan läraren lära ut bildberättande genom digitala tekniker?
- Hur kan läraren lära ut bildberättande?
- Hur kan läraren lära ut bildberättande genom estetiska lärprocesser?
- Hur kan läraren lära ut fantasi? 
- Hur kan läraren lära ut identitetsskapande genom digitalt skapande?
- Hur kan läraren lära ut att ge konstruktiv feedback genom digitalt skapande?
Hur kan läraren lära ut att ge konstruktiv feedback i bild ämnet?
- När elever jobbar med digitala tekniker, hur kan läraren ge konstruktiv feedback på det eleverna gör?


Detta har jag gjort än så länge:
Jag animerat så att karaktären ska blinka och röra på ögonen när man spelar, jag tänkte att ögonen till karaktären ska följa muspekaren. Här kommer sneak peak på hur det skulle kunna se ut: http://owleyzz.blogspot.se/2018/04/blinkande-ogon-test.html
Jag har även målat en tavla till bad ending, och gjort så att karaktären kommer ändra sitt sinnestillstånd beroende på vad spelaren väljer för val. Jag har även kollat lite på litteratur som skulle fungera till text arbetet, bland annat hittade jag texten Berättandets möjligheter - Multimodala berättelser och estetiska lärprocesser, som jag tycker passar utmärkt till mitt gestaltande arbete.

Bad ending

Good ending

Bra val

Neutralt val

Dåligt val


1 dåligt val

2 dåliga val

3 dåliga val

1 bra val

2 bra val

3 bra val
bra och dåligt val kombinerat






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar